Zarejestruj się

Aby dyskutować we wszystkich kategoriach, wymagana jest rejestracja.

 

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • CommentAuthorhaniask
    • CommentTimeApr 6th 2020
     permalink
    Jestem nowa w tematyce naturalnego planowania, więc tak sobie czytam, uczę się i podpatruje. Otarłam się o dwie metody i zauważyłam jedną rzecz, a że dociekliwy człowiek ze mnie to zapytać muszę :smile: Chodzi o wyznaczanie końca fazy płodności. Wydaje mi się, że w metodzie angielskiej, gdzie do wyznaczenia wyższej fazy temperatur nie potrzebny jest wcześniejszy szczyt śluzu, okres płodności kończy się w takim przypadku trochę wcześniej niż gdyby wyznaczyć go metodą Rotzera. Może to wynik nieidealności metod, mogę też ja się mylić, w końcu jestem na początku drogi, ale może mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą. Co wy na to?
  1.  permalink
    Najpierw kilka uwag w dużym skrócie a gdy będziesz miała jakieś szczegółowe pytania to pytaj.
    Metoda angielska podobnie jak met. prof. Roetzera uwzględnia zarówno zmiany temperatury jak i obserwacje i odczucia związane ze śluzem szyjkowym a nawet oberwacje szyjki macicy. Dlatego jest nazywana metoda podwójnego sprawdzania (może nawet wypadałoby o niej mówić "metoda potrójnego spawadzania :-))
    Nie da sie powiedzieć że początek niepłodności poowulacyjnej w met. angielskiej wyznaczany jest wcześniej niż u Roetzera.
    Każda sensownie opracowana metoda pozwala czasem, szczególnie w odrobinę mniej standardowych sytuacjach na uzyskanie różnych rezultatów, poprawnych formalnie i zgodnych z regułami metody. Zatem nawet jeśli stosujesz jedną metodę i analiza pozwala Ci wyznaczyć poprawnie początek niepłodności powiedzmy na 18 dzień cyklu lub na 20 dzień cyklu (a to jak wspomniałem może sie zdarzyć) to podejmujesz czy raczej podejmujecie deyzję w zależności od tego, w jakim celu przyglądacie sie płodności.