Zarejestruj się

Aby dyskutować we wszystkich kategoriach, wymagana jest rejestracja.

 

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

  1.  permalink
    Witam,
    wiem że temat był już poruszany (żeby nie było- czytałam inne wypowiedzi przed zadaniem pytania) ale nie udało mi się znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie: wszędzie pisze się że starając się o dziecko najlepiej ograniczyć współżycie przed fazą płodną i współżyć 1- 2 dni przed owulacją do 1-2 dni po.
    Nie jestem jednak aż tak początkująca (6 obserwowanych cykli) żeby nie wiedzieć że dnia owulacji nie da się precyzyjnie wyznaczyć. Problem w tym że nie jestem też (i inni chyba również) w stanie określić kiedy dokładnie wystąpi wzrost temperatury i szczyt śluzu tak, żeby zaplanować współżycie na 1 dzień przed. Nie zaczynamy od początku dni ze śluzem płodnym (jest ich zazwyczaj u mnie 5-8) żeby nie marnować plemników ale z drugiej strony boję się że jak poczekamy zbyt długo to przegapimy odpowiedni moment.
    Tak więc-podsumowując- czy należy czekać ze współżyciem aż do końca fazy płodnej? Czy raczej sensowniejsze jest zacząć starania na początku lub w połowie np 3 dnia śluzu płodnego i wtedy współżycie co 2 dni? Czy może co 3? Wtedy jednak ilość plemników w momencie owulacji może być mniejsza... Osoby z większą niż moja wiedzą i doświadczeniem proszę o opinię.
    •  
      CommentAuthorakirka
    • CommentTimeJan 5th 2013
     permalink
    Myślę, że dziewczyny na staraczkach na pewno by pomogły. Więc radzę tam zadać to pytanie.
    Wg Rotzera należy współżyć od początku dni płodnych co dwa dni. Inni jeszcze podają, że najlepiej w dniu skoku temperatury rano. U mnie ta druga teoria 2 razy się sprawdziła.
    --
    •  
      CommentAuthorAga19782
    • CommentTimeJan 5th 2013 zmieniony
     permalink
    Ja współżyłam zarówno dwa dni przed owu jak i w ten konkretny dzień a także długo przed.