Zarejestruj się

Aby dyskutować we wszystkich kategoriach, wymagana jest rejestracja.

 

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    •  
      CommentAuthorIrjanka
    • CommentTimeOct 4th 2007
     permalink
    Witam,

    jeśli chodzi o NPR to jestem +- początkująca. Nawet nie wiem jak można mnie dokładnie określić ;) Jakiś czas temu miałam złe doświadczenia z antykoncepcją hormonalną, ale podejście do NPR mam nieco inne niż większość osób tutaj, bowiem odideologizowane (co nie znaczy, że uważam wybór NPRu z powodów np. religijnych za coś złego, wręcz przeciwnie).

    No ale do rzeczy:
    mam bardzo silny wyraźny ból owulacyjny odkąd pamiętam. Zapisuję cykle z tym bólem od zawsze (poza czasem na pigułkach). Moje cykle są wyjątkowo regularne (co do dnia i pory dnia).

    I teraz się zastanawiam: po co mam mierzyć temperaturę, jeżeli celem jej pomiaru jest wyznaczenie owulacji retrospektywne, o której to owulacji ja wiem na podstawie mojego bólu owulacyjnego. Dokładnie ów dzień pokrywa się z obrazami śluzu i szyjki. Przyznaję, że nie mierzę i nie mierzyłam temperatury, nie jestem osobą na tyle zorganizowaną i śpię do bardzo różnych godzin itp. Ja nie wierzę w te wybitne zakłócenia cyklu przez tryb życia, ale wierzę w dobowe wahania temperatury ciała.

    Czy jestem w stanie "wiarygodnie" funkcjonować stosując tylko objawy śluzu + ból owulacyjny + szyjka i nie prowadząc pomiarów temp?
    Jaki one miałyby sens w moim przypadku?
    -- Irja
    •  
      CommentAuthorAmazonka
    • CommentTimeOct 4th 2007
     permalink
    Większość osób tutaj ma "odideologizowane" podejście do NPR. Co wymusiło na Tobie wymyślenie takiej ideologii wyboru i tłumaczenie się z niego? ;-)
    Istotną cechą NPR jest możliwość wyboru objawów, które są Ci potrzebne do rozpoznania płodności. Możesz polegać na wszystkich, jeśli zależy Ci na maksymalnej możliwej skuteczności metody, lub jednym z nich.