Zarejestruj się

Aby dyskutować we wszystkich kategoriach, wymagana jest rejestracja.

 

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    •  
      CommentAuthorMrsCreme
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Agunia, im więcej mi piszesz nt. ósemki tym bardziej mi ręce opadają... Ja bym zabrała, może i z pomocą psychologa, warunki są tragiczne!!!
    --
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    W 11 jest tak samo a w niektórych sprawach gorzej Tak jest we wszystkich szkołach i zmiany ich odbiją się tylko niepotrzebnie na dzieciach.
    Nie będę w stanie odprowadzić ich do innej bo nie zapominaj że w domu zostaje ktoś z 2 dzieci 1 jest prowadzone na centrum do przedszkola a 2 idzie sama do szkoły. Podobnie z powrotem do domu - wracają sami.
    Hyde ma racje - szkoły NIE SĄ przystosowane dla maluchów i do tego tu dążymy a nie do tego jakie są warunki w 8 czy 11 bo takie same sa też w 7, 10 czy 13 (nie wiem czy nie mylę numerów ale operuję starą numeracją choć z tego co mi się wydaje te szkoły nie zmieniły cyfr)
    --
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Ps przepraszam za błąd - 7 jako jedyna chyba szkoła ma plac zabaw czy nowe boisko z myślą o maluchach
    --
  1.  permalink
    Uprasza się o nie teoretyzowanie i nie rzucanie przykładów z własnego dzieciństwa :)
    Mysle,że najwięcej do powiedzenia moga miec te dziewczyny których dzieci chodzą/ chodziły juz do szkoły.
    Czasy sie "trochę" zmieniły i zycie weryfikuje poglądy niektórych mamuś :)
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Co powinien opanować uczeń kończący klasę pierwszą?
    Uczeń powinien:
    - słuchać ze zrozumieniem wypowiedzi innych;
    - w kulturalny sposób zwracać się do rozmówcy, mówić na temat, zadawać pytania i odpowiadać na nie;
    - uczestniczyć w rozmowie na tematy związane z życiem rodzinnym, szkolnym i w oparciu o literaturę;
    - odczytywać uproszczone rysunki, znaki informacyjne i napisy;
    - znać wszystkie litery alfabetu, czytać i rozumieć proste, krótkie teksty;
    - pisać proste, krótkie zdania, przepisywać je, pisać z pamięci; dbać o estetykę i poprawność graficzną pisma;
    - posługiwać się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie;
    - interesować się książką i czytaniem; słuchać czytanych utworów i w miarę możliwości czytać lektury wskazane przez nauczyciela;
    - uczestniczyć w zabawach teatralnych, ilustrować mimiką, gestem, ruchem zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego;
    - posługiwać się rekwizytem w odgrywanej scence;
    - odtwarzać z pamięci teksty dla dzieci: wiersze, piosenki, fragmenty prozy;
    Język obcy nowożytny- język angielski
    Uczeń powinien:
    - rozumieć proste polecenia i właściwie na nie reagować;
    - nazywać obiekty w najbliższym otoczeniu;
    - recytować wierszyki i rymowanki, śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego;
    - rozumieć sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami;
    Edukacja muzyczna
    Uczeń powinien:
    - powtarzać prostą melodię; śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego;
    - odtwarzać proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; wyrażać nastrój i charakter muzyki w tańcach;
    - słuchać muzyki i wyrażać swe doznania werbalnie i niewerbalnie;
    - kulturalnie zachować się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu narodowego;
    Edukacja plastyczna
    Uczeń powinien:
    - tworzyć w wybranych technikach plastycznych płaskich
    i w przestrzennych; posługiwać się kształtem, barwą i fakturą;
    - ilustrować sceny inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem, muzyką;
    - wykonywać proste rekwizyty (np. lalkę, pacynkę) i wykorzystywać je w małych formach teatralnych; tworzyć przedmioty charakterystyczne dla sztuki ludowej regionu,
    w którym mieszka;
    - rozpoznawać wybrane dziedziny sztuki: architekturę, malarstwo, rzeźbę, grafikę;
    Edukacja społeczna
    Uczeń powinien:
    - odróżnić, co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi; rozumieć wartość odwagi, mądrości, prawdy i pomocy potrzebującym;
    - przestrzegać reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i w świecie dorosłych, grzecznie zwracać się do innych w szkole, w domu i na ulicy;
    - znać wartość rodziny, wzajemne relacje między najbliższymi, wywiązywać się z powinności wobec nich;
    - znać zagrożenia ze strony ludzi i wiedzieć, gdzie szukać pomocy;
    - wiedzieć, gdzie bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie ;
    - znać swoją miejscowość; wiedzieć, czym zajmuje się np. policjant, strażak, lekarz, weterynarz;
    - znać swoją przynależność narodową i symbole narodowe
    (flaga, godło, hymn państwowy); rozpoznawać flagę i hymn Unii Europejskiej;
    Edukacja przyrodnicza
    Uczeń powinien:
    - rozpoznawać rośliny i zwierzęta żyjące w parku, w lesie, na polu, w sadzie i w ogrodzie ;
    - znać sposoby przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku: odloty i przyloty ptaków, zapadanie w sen zimowy;
    - wymienia warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt w gospodarstwie domowym, w szkolnych uprawach i hodowlach ;
    - wiedzieć, jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku: niszczenie szkodników przez ptaki, zapylanie kwiatów przez owady, spulchnianie gleby przez dżdżownice;
    - znać zagrożenia dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka: wypalanie łąk i ściernisk, zatruwanie powietrza
    i wód, pożary lasów, wyrzucanie odpadów i spalanie śmieci ;
    - znać zagrożenia ze strony zwierząt (niebezpieczne i chore zwierzęta) i roślin (trujące owoce, liście, grzyby);
    - wiedzieć, jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt; oszczędzać wodę;
    - rozumieć konieczność segregowania śmieci i sens stosowania opakowań ekologicznych;
    - obserwować pogodę i prowadzić kalendarz pogody;
    - stosować się do informacji o pogodzie, np. ubierać się odpowiednio do pogody;
    - nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku;
    - znać zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych, takich jak: burza, huragan, powódź, pożar;
    Edukacja matematyczna
    Uczeń powinien:
    - ustalać równoliczność mimo obserwowanych zmian w układzie elementów w porównywanych zbiorach;
    - układać obiekty w serie rosnące i malejące, numerować je; wybierać obiekt w takiej serii, określać następne
    i poprzednie;
    - klasyfikować obiekty: tworzyć kolekcje np. zwierzęta, zabawki;
    - rozumieć określenia dotyczące kierunków, określać położenie obiektów względem innego obiektu;
    - dostrzegać symetrię (np. w rysunku motyla); kontynuować regularny wzór (np. szlaczek);
    - sprawnie liczyć obiekty (dostrzegać regularności dziesiątkowego systemu liczenia), wymieniać kolejne liczebniki od wybranej liczby, także wspak (zakres do 20); zapisywać liczby cyframi (zakres do 10);
    -dodawać i odejmować manipulując obiektami, sprawnie dodawać i odejmować w zakresie do 10, poprawnie zapisywać te działania;
    - stosować umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach życiowych;
    - rozwiązywać zadania z treścią przedstawione słownie
    w konkretnej sytuacji, stosując zapis cyfrowy i znaki działań;
    - mierzyć długości posługując się np. linijką i porównywać je;
    - ważyć przedmioty; określać przedmioty cięższe, lżejsze;
    - odmierzać płyny kubkiem i miarką litrową;
    - nazywać dni w tygodniu i miesiące w roku; orientować się, do czego służy kalendarz, i potrafić z niego korzystać; rozpoznawać czas na zegarze (pełne godziny);
    - znać monety i banknot o wartości 10 zł; znać ich wartość nabywczą radzić sobie w sytuacji kupna i sprzedaży;
    - znać pojęcie długu i konieczność spłacenia go;
    Zajęcia komputerowe
    Uczeń powinien:
    - posługiwać się komputerem w podstawowym zakresie: uruchamiać program, korzystając z myszy i klawiatury;
    - wiedzieć, jak korzystać z komputera, żeby nie narażać własnego zdrowia;
    - stosować się do ograniczeń dotyczących korzystania z komputera;
    Zajęcia techniczne
    Uczeń powinien:
    - wiedzieć, jak ludzie wykorzystywali dawniej i dziś siły przyrody (wiatr, wodę); majsterkować (np. latawce, wiatraczki, tratwy);
    - znać ogólne zasady działania urządzeń domowych (np. latarki, odkurzacza, zegara);
    - budować z różnorodnych przedmiotów dostępnych w otoczeniu, np. szałas, namiot, wagę, tor przeszkód;
    - utrzymywać porządek wokół siebie;
    - znać zagrożenia wynikające z niewłaściwego używania narzędzi i urządzeń technicznych;
    - znać zasady bezpiecznego poruszania się na drogach i korzystania ze środków komunikacji;
    Wychowanie fizyczne
    Uczeń powinien:
    - uczestniczyć w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną, zgodnie z regułami;
    - chwytać, rzucać, toczyć, kozłować piłkę;
    - pokonywać przeszkody naturalne i sztuczne;
    - wykonywać ćwiczenia równoważne;
    - dbać o prawidłową postawę siedzącą w ławce;
    - wiedzieć jak przeciwdziałać chorobom poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną, przestrzeganie higieny;
    - pomagać dzieciom niepełnosprawnym;
    Etyka
    Uczeń powinien:
    - przestrzegać reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współpracować w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych ;
    - wiedzieć, że nie można niszczyć otoczenia, zabierać cudzej własności i pożyczonych rzeczy;
    - umieć przeciwstawiać się kłamstwu i obmowie, doceniać prawdomówność;
    - nieść pomoc potrzebującym;
    - szanować inne dzieci żyjące w trudniejszych warunkach;
    --
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    To jest wymagane od 7mio latka a "za chwilę" od 6cio latka!
    --
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    LEKTURY W KLASIE I



    E. Szelburg – Zarembina „Najmilsi”

    A. Bahdaj „Pilot i ja”

    W. Bełza „Kto ty jesteś? Polak mały”

    J. Brzechwa „Brzechwa dzieciom”

    M. Buczkówna Szaraczek „Znaki wiosny”

    J. Duszyńska „Cudaczek Wyśmiewaczek”

    J. Grabowski „Czarna owieczka”

    H. Januszewska „Bajki według Perrauta”

    C.Janczarski „Jak Wojtek został strażakiem”

    M.Jaworczakowa „Jacek, Wacek i Pankracek”

    M. Konopnicka „Na jagody”

    M.Kownacka „Plastusiowy pamiętnik”

    J. Papuzińska „Nasza mama czarodziejka”

    J.Porazińska „Psotki i śmieszki”
    --
    •  
      CommentAuthorMrsCreme
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Aga1978, jestem 9 lat od Ciebie młodsza, podstawówka jest mi o niemal dekadę bliższa, poza tym bliskie mi dziecko chodzi wciąż do podstawówki której tu daję przykład. Siostrzeniec mojego P. jest dla mnie ogromnym źródłem informacji i wiele się mogę dowiedzieć. Mam poza tym widok z obu stron- nauczyciela i ucznia w tej samej szkole. Nie wystarczy?

    Agunia, a masz wymagania wobec dzieci w przedszkolu, przynajmniej zerówce? Dużo z tych "umiejętności" osiagnęła już grupa mojej córki. Ale ogólnie fajnie że to wrzuciłaś, wygląda imponująco i przerażająco zarazem. Lektury dzięki Bogu- nie wszystkie się zalicza, nauczyciel powinien wybrać kilka. No i wydaje mi się że w miarę jasne jest to że się też czyta z dzieckiem/dziecku, a nie ono samo ma to wszystko przeczytać? (przynajmniej ja tak rozumuję, jako mama)

    No i przyszedł mi pomysł na nowy wątek- co czytamy dzieciom :)
    --
  2.  permalink
    Wiesz Martina,mnie to nie przekonuje :P
    Ja tez chodziłam do szkoły- powaga :) Chociaz zdaje się dla Ciebie jestem prawie emerytką :)
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dn. 15 stycznia 2009r. Nr 4, poz.17) dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej powinno:



    1. W obszarze kształtowania umiejętności społecznych dzieci, porozumiewania
    się z dorosłymi i dziećmi, zgodnego funkcjonowania w zabawie i sytuacjach zadaniowych dziecko kończące przedszkole powinno:

    obdarzać uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują,
    grzecznie zwracać się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy,
    przestrzegać reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych,
    w miarę samodzielnie radzić sobie w sytuacjach życiowych i przewidywać skutki własnych zachowań,
    wiedzieć, że nie należy się chwalić bogactwem i dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach,
    umieć się przedstawić, podać swoje imię, nazwisko i adres, oraz wiedzieć komu może przekazywać takie informacje.

    2. W obszarze kształtowania czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz wdrażania do utrzymywaniu ładu i porządku dziecko kończące przedszkole powinno:

    poprawnie umyć i wytrzeć się oraz umyć zęby,
    właściwie zachować się przy stole podczas posiłków,
    nakrywać do stołu i sprzątać po sobie,
    samodzielnie korzystać z toalety,
    samodzielnie ubierać i rozbierać się,
    dbać o rzeczy osobiste, nie narażać rzeczy osobistych na zgubienie czy kradzież,
    utrzymywać porządek w swoim otoczeniu.

    3. W obszarze wspomagania rozwoju mowy dziecko kończące przedszkole powinno:

    zwracać się bezpośrednio do rozmówcy, starać się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym,
    mówić płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji,
    uważnie słuchać, pytać o niezrozumiałe fakty i formułować dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach,
    w zrozumiały sposób mówić o swoich potrzebach i decyzjach.

    4. W obszarze wspierania dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia dziecko kończące przedszkole powinno:

    przewidywać w miarę swoich możliwości jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach (wnioskowanie o wprowadzanych i obserwowanych zmianach),
    grupować obiekty w sensowny sposób i formułować uogólnienia typu: to do tego pasuje,
    starać się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbować przewidywać, co się może zdarzyć.

    5. W obszarze wychowania zdrowotnego i kształtowania sprawności fizycznej dziecko kończące przedszkole powinno:

    dbać o swoje zdrowie, orientować się w zasadach zdrowego żywienia,
    dostrzegać związek pomiędzy chorobą a leczeniem,
    poddawać się leczeniu,
    być sprawnym fizycznie, uczestniczyć w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, itp.

    6. W obszarze wdrażania dziecka do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych, wychowanek kończący przedszkole powinien:

    wiedzieć, jak zachować się w sytuacji zagrożenia, gdzie może otrzymać pomoc, umieć o nią poprosić,
    orientować się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu,
    znać zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin i zwierząt oraz unikać ich,
    wiedzieć, że nie można samodzielnie zażywać leków i stosować środków chemicznych,
    próbować samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu, mieć rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.

    7. W obszarze wychowania przez sztukę - dziecko widzem i aktorem, wychowanek kończący przedszkole powinien:

    wiedzieć, jak należy się zachować na uroczystościach,
    odgrywać role w zabawach parateatralnych posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem,
    umieć posługiwać się rekwizytami.

    8. W obszarze wychowania przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec, dziecko kończące przedszkole powinno:

    śpiewać piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe,
    chętnie uczestniczyć w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu,
    dostrzegać zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego, wyrazić go pląsając lub tańcząc,
    tworzyć muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych, a także improwizować ją ruchem,
    w skupieniu słuchać muzyki, w tym także muzyki poważnej.

    9. W obszarze wychowania przez sztukę, różne formy plastyczne, dziecko kończące przedszkole powinno:

    przejawiać, w miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi ze swojego regionu,
    umieć się wypowiadać w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych,
    wykazywać zainteresowanie malarstwem, rzeźbą, architekturą (w tym architekturą zieleni i architekturą wnętrz).

    10. W obszarze wspomagania rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych dziecko kończące naukę w przedszkolu powinno:

    wznosić konstrukcje z klocków i tworzyć kompozycje z różnorodnych materiałów,
    mieć poczucie sprawstwa, używać właściwie prostych narzędzi podczas majsterkowania,
    interesować się urządzeniami technicznymi, próbować zrozumieć jak one działają i zachowywać ostrożność przy korzystaniu z nich.

    11. W obszarze pomagania dzieciom w zrozumieniu zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń dziecko kończące przedszkole powinno:

    rozpoznawać i nazywać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku,
    podejmować rozsądne decyzje i nie narażać się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody,
    wiedzieć o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę w radiu i w telewizji,
    stosować się do podawanych informacji w miarę swoich możliwości.

    12. W obszarze wychowania dla poszanowania roślin i zwierząt dziecko kończące przedszkole powinno:

    wymieniać rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych (na łące, w lesie),
    wiedzieć, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt i wzrostu roślin,
    potrafić wymienić zmiany zachodzące w życiu zwierząt i roślin w kolejnych porach roku,
    wiedzieć w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im.

    13. W obszarze wspomagania rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną dziecko kończące przedszkole powinno:

    liczyć obiekty i rozróżniać błędne liczenie od poprawnego,
    wyznaczać wynik dodawania i odejmowania pomagając sobie liczeniem na palcach lub innych zbiorach zastępczych,
    ustalać równoliczność dwóch zbiorów, a także posługiwać się liczebnikami porządkowymi,
    rozróżniać stronę prawą od lewej, określać kierunki i ustalać położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów,
    wiedzieć na czym polega pomiar długości i znać proste sposoby mierzenia,
    znać stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku.

    14. W obszarze kształtowania gotowości do nauki pisania i czytania dziecko kończące przedszkole powinno:

    potrafić określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru,
    rozumieć polecenia typu: narysuj kółko w lewym rogu kartki,
    potrafić uważnie patrzeć, aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach,
    dysponować sprawnością rąk oraz współpracą ręki i oka potrzebną do rysownia, wycinania i nauki pisania,
    interesować się czytaniem i pisaniem,
    być gotowe do nauki pisania i czytania,
    słuchać, np. opowiadań i rozmawiać o nich, interesować się książkami,
    układać krótkie zdania, dzielić zdania na wyrazy, dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej,
    rozumieć sens informacji podanych w formie uproszczonych rysunków oraz często stosowanych oznaczeń i symboli.

    15. W obszarze wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego dziecko kończące przedszkole powinno:

    wymieniać imiona i nazwiska swoich bliskich,
    wiedzieć gdzie pracują, czym się zajmują,
    znać nazwę miejscowości, w której mieszka,
    znać ważniejsze instytucje i orientować się w rolach społecznych pełnionych przez ważne osoby (policjanta, strażaka),
    wiedzieć, jakiej jest narodowości,
    znać nazwę państwa i stolicę, nazywać godło i flagę państwową, znać polski hymn i wiedzieć, że Polska należy do UE,
    wiedzieć, że wszyscy ludzie mają równe prawa bez względu na narodowość, płeć, kolor skóry.
    --
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Martina ja jestem nauczycielem chociaz w prawdzie nie w szk podstawowej ale prywatnie znam bardzo dobrze wielu nauczycieli od przedszkolanek przez nauczanie poczatkowe a na wykladowcach uniwersyteckich konczac i uwierz mi, zdania odnosnie reformy wcale nie sa podzielone, gimnazjum to krzywdzacy dzieci/mlodziez twor a reforma przymusu 6latkow jest ogoolnie negowana w srodowisku nauczycielskim. To jak dawno kto byl w szkole podst. nijak ma sie do problemu tutaj przedstawianego.


    Aha, lektury ma dziecko przeczytac samo i jeszcze napisac z nich streszczenia w odpowiednim ku temu zeszyciea u mojej corki to jeszcze zrobic rysunki. Dodatkowo kazdy opis ksiazeczki/wiersza etc byl i jest oceniany i to wcale nie opisowo. W drugiej klasie narzucono oprocz lektur z listy takze dodatkowe z zaznaczeniem ze jak chce sie miec 6 z czytelnictwa to trzeba miec ich przeczytanych 10.
    •  
      CommentAuthorMrsCreme
    • CommentTimeJun 2nd 2011
     permalink
    Ja w połowie II klasy przeczytałam Anię z Zielonego Wzgórza, ale to naprawdę sama uważam za wyczyn.

    Będę wredna i okropna i poczytam Hani z połowę już wcześniej. To taki mój sposób na zwalczanie stresów szkolnych- wyprzedzić co się da, o ile Nuśka to zaakceptuje i zechce.
    Ech przeraża mnie to stosowanie normalnych ocen wśród maluchów (o, tu to ja takie miałam- ale pomysł ich zniesieniami się baaardzo podoba) i myślę że w tej kwestii mogę stać się mamą wojującą. Grrr, uwaga wredni nauczyciele! ;P
    --
    •  
      CommentAuthorreticulum
    • CommentTimeJun 3rd 2011
     permalink
    Dla mnie jest zastanawiające, że mimo tak szerokiego sprzeciwu w środowisku rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów szkolnych, w ogóle się tego zdania nie bierze pod uwagę.
    Nie było ono brane pod uwagę ani przy okazji pierwszego ustawodawczego bubla jakim było wprowadzenie gimnazjów jak i nie bierze się go teraz. Okazuje się, (nie pierwsze niestety raz) że to nie rządzący są dla nas tylko my dla rządzących.
    I może by mnie to nie gryzło aż tak, gdyby nie chodziło o dzieci i ich przyszłość, ale ponieważ chodzi to staram się zrobić ile się da by o tą przyszłość zawalczyć.
    Jeszcze raz do Was apeluję o zbieranie i wysyłanie podpisów na adres Stowarzyszenia Rzecznik Praw Rodziców. To nic nie kosztuje (no kilka zł na przesyłkę poleconą) a może wiele zdziałać.
    Wydrukujcie formularz z www.rzecznikrodzicow.pl i pozbierajcie w rodzinie, wśród znajomych. Tylko tak możemy coś zrobić.
    --
  3.  permalink
    Dołączę się do tego. Wydrukuję i zacznę zbierać podpisy.
    •  
      CommentAuthorreticulum
    • CommentTimeJun 3rd 2011
     permalink
    Super!:bigsmile:
    --
    •  
      CommentAuthorAmazonka
    • CommentTimeJun 7th 2011
     permalink
    Do pobrania albo posłuchania online rozmowa z promotorką akcji "Sześciolatki do przedszkola".
    --
    •  
      CommentAuthorasiunia899
    • CommentTimeJun 7th 2011
     permalink
    ja także zbieram podpisy. Jestem jak najbardziej przeciwna, jako że z racji zawodu mam kontakt z tak małymi dziećmi na co dzień, i jestem pewna że minimum połowa z nich nie jest gotowa na siedzenie 45 min w ławce czytanie lektur odrabianie zadania. Dzieci które wychodzą z przedszkola z pewnością są do tego przy gotowane, ale dzieci które były w domu nawet z najwspanialszą mama nie są jeszcze gotowe( oczywiście są wyjątki). Na gotowość szkolną jest bardzo prosty test i dziecko które go nie zda po prostu sobie nie poradzi tak dobrze jak by to zrobiło za rok, dlatego radze aby mamy przeprowadziły go w poradni i będą miały jasną sytuację. Nie jest to znajomość figur geometrycznych liczenia czy poprawnego mówienia). Dziecko jest albo operacyjne albo dopiero będzie. Każde dziecko rozwija się indywidualnie i myślę, że państwo polskie powinno zacząć od odpowiedniej ilości i dla wszystkich przedszkoli a nie od szkół.
    --
    •  
      CommentAuthorreticulum
    • CommentTimeJun 15th 2011
     permalink
    Kochane - Akcja "Ratuj Maluchy" odniosła sukces - udało się już zebrać ponad 102 tysiące podpisów!!!! I nadal przychodzą kolejne.Co to oznacza? A to, że sejm będzie MUSIAŁ pochylić sie nad ustawą obywatelską przywracającą wyższy wiek szkolny. A ja na miejscu rządzących nie lekceważyłabym woli obywateli - zwłaszcza w tak olbrzymiej sile jaką okazali się polscy rodzice :)))
    To oczywiście nie oznacza, że ją przyjmie więc musimy działać dalej, żeby temat nie ucichł. Jeśli macie jakieś znajomości mediach to czas je wykorzystać - każdy reprtaż o akcji będzie cenny :)
    :DD
    --
    •  
      CommentAuthorMrsCreme
    • CommentTimeJun 15th 2011
     permalink
    Reticulum, jesteś zaangażowana więc może się bardziej orientujesz- co teraz? Albo: kiedy coś teraz może być?
    --
    •  
      CommentAuthorsabi030281
    • CommentTimeJun 15th 2011
     permalink
    powinno byc tak jak do tej pory ze 6-latki do zerowki a nie do szkoły
    --
    •  
      CommentAuthorgilese
    • CommentTimeJun 15th 2011
     permalink
    A ja chciałabym żeby cały czas było tak jak jest w tym roku, żeby rodzice mogli zadecydować czy posłać już tego sześciolatka czy jednak poczekać jeszcze rok. Daje to możliwość wcześniejszego posłania tych zdolniejszych dzieci do szkoły, które się tak naprawdę nudzą w przedszkolu, a te słabsze dzieci mają jeszcze rok żeby się do tej szkoły przygotować i wszystkim to pasuje.

    Zawodowo zajmuję się min. badaniem dojrzałości szkolnej dzieci, w przyszłym roku spodziewamy się lawiny wniosków o odroczenie obowiązku rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej :-/ Bardzo dużo dzieci nie osiąga dojrzałości szkolnej w wieku sześciu lat, a w przyszłym roku w pierwszej klasie znajdą się dzieci, które będą miały 5 lat i 8 miesięcy i takie co mają 6 lat i 8 miesięcy :| To bardzo duża różnica wieku.
    --
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJun 21st 2011
     permalink
    dzisiaj w wiadomoscian w tvp1 bylo o protescie rodzicow; 4 lipca rodzice maja skladac swoj projekt ustawy, jest ponad 200tys podpisow a rodzice zbieraja podpisy dalej
    •  
      CommentAuthorMrsCreme
    • CommentTimeJun 22nd 2011
     permalink
    gilese, ale tak bedzie co roku- beda trafiac i dzieci co maja 5 lat i 8 miesiecy i te co maja 6 lat i 8 miesiecy, tak samo jak trafialy te co mialy 6 lat i 8 miesiecy z tymi co mialy 7 lat i 8 miesiecy. Zmienić taką rożnicę można tylko prowadzając "półroczniki" zamiast roczników.

    Powiedz mi jeszcze co do tych wniosków o odroczenie- ja pisałam że można z tego skorzystać gdy ma się wątpliwości co do swojego dziecka i wiele dziewczyn na forum powiedziało że to mało fajna paerspektywa bo potem dziecko starsze o rok od innych w klasie będzie i będzie wstyd- czy rodzice chcący odroczyć pójście do szkoły swojej pociechy myślą w tej kategorii? Jak się na ten temat rozpatrują?
    --
    •  
      CommentAuthorgilese
    • CommentTimeJun 22nd 2011
     permalink
    MsMartina: gilese, ale tak bedzie co roku- beda trafiac i dzieci co maja 5 lat i 8 miesiecy i te co maja 6 lat i 8 miesiecy, tak samo jak trafialy te co mialy 6 lat i 8 miesiecy z tymi co mialy 7 lat i 8 miesiecy. Zmienić taką rożnicę można tylko prowadzając "półroczniki" zamiast roczników.
    Tak tylko że pomiędzy piątym a szóstym rokiem życia jest skok rozwojowy i stąd ta ogromna różnica (jest mniejsza pomiędzy sześcio i siedmiolatkami, bo prawie wszystkie są już po skoku).

    Co do odroczenia, tak teraz to wstyd (dla większości, chociaż nie uwierzycie, ostatnio jedna matka była dumna z odroczenia), ale nie wiemy jak to będzie wyglądało za rok, kiedy połowa dzieciaków nie osiągnie dojrzałości szkolnej, może to normą się stanie?
    --
    •  
      CommentAuthorRozkosznica
    • CommentTimeJun 22nd 2011 zmieniony
     permalink
    Pewno troszkę odbiegnę od tematu,ale też o ocalenie chodzi. Przeczytałam dzisiaj treść blogu. Serce się kraje.... i zaczęłam rozmyślać nad konkluzją autorki. Czy patologia jest tylko tam, gdzie widać jej ogolnie przyjęte oblicze?


    "patologia"
  4.  permalink
    jeśli ktoś uzna że należy przekierować, uprzejmie proszę aby to zrobil. Pozdrawiam :)
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 22nd 2011
     permalink
    gilese: Co do odroczenia, tak teraz to wstyd (dla większości, chociaż nie uwierzycie, ostatnio jedna matka była dumna z odroczenia), ale nie wiemy jak to będzie wyglądało za rok, kiedy połowa dzieciaków nie osiągnie dojrzałości szkolnej, może to normą się stanie?
    Gdybym miała posyłać Gabi rok wcześniej napewno bym tego nie zrobiła, podobnie jest z Weroniką. wg mnie nie każdy 5cio latek jest gotowy na siedzenie w ławce i uczenie się. Ania była w tym wieku reszta niekoniecznie
    --
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 22nd 2011
     permalink
    Rozkosznica: Czy patologia jest tylko tam, gdzie widać jej ogolnie przyjęte oblicze?
    Rozkosznico obawiam sie że tak :( utarte stereotypy "żądzą" i niszczą niewinnych... łatwo jest osądzić tą nastolatkę niż wykształconą osobę, łatwiej sie pouczepiać wielodzietnych niż rodziców prawników czy innych wykształconych na poziomie zarabiających itd To wszystko to stereotypy że patologia to ta nastolatka a nie mecenas :(
    --
    •  
      CommentAuthorAmazonka
    • CommentTimeJun 23rd 2011
     permalink
    GW napisała, że akcja ma zaszkodzić PO w wyborach. Argument przeciw akcji: superniania popiera wcześniejsze posyłanie dzieci do szkoły.
    --
    •  
      CommentAuthorMyAngel
    • CommentTimeJun 23rd 2011
     permalink
    Ja też jestem przeciw 6-cio latkom w pierwszej klasie. Mój syn (rocznik 2004) kończy właśnie "zerówkę", a mógłby kończyć już pierwszą. W jego grupie było 17 dzieci z rocznika 2004 i 15 dzieci z rocznika 2005. Rodzice tych młodszych uczniów bardzo chcieli posłać ich w tym roku do pierwszej klasy jako 6-cio latków. Przez cały ten rok nasze dzieci były nauczane (nie powinny wg prawa, ale same wychowawczynie zaproponowały rodzicom, że za ich zgodą podejmą się nauki dzieci, bo szkoda było marnować cały wolny czas w szkole na zabawę) pisania, czytania, liczenia.... i z końcem roku okazało się, że *żadne* z 6-cio latków nie nadaje się do pierwszej klasy. Po konsultacjach z wychowawcą rodzice zrezygnowali z tego pomysłu i dzieci zostają jeszcze rok z tej samej "zerówce". Mój syn i reszta z rocznika 2004 umie już czytać, pisać i liczyć do 10. Owszem nie jest to jeszcze biegłe, ale bardzo dobrze sobie radzą. Niestety młodsze dzieci radzą sobie gorzej.
    --
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJun 29th 2011
     permalink
    •  
      CommentAuthorAmazonka
    • CommentTimeJun 29th 2011
     permalink
    •  
      CommentAuthorAmazonka
    • CommentTimeOct 27th 2011
     permalink
    Ojciec na przegranej pozycji Reportaż o patologicznej sytuacji w rodzinie, gdzie dowodem w sprawie są nagrania dźwiękowe
    --
    •  
      CommentAuthorMónikha
    • CommentTimeMay 30th 2012
     permalink
    Pod żaden inny wątek mi to nie pasuje, więc daję tu, do Mam dzieciaczków wczesnoszkolnych:
    Czy Wasze dzieci pracowały na pakiecie i multibooku Elementarz XXI wieku?
    -- Mama M & N & W
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeMay 31st 2012
     permalink
    Mónikha jak dzieci mogły pracować jak to nowość której jeszcze nie ma w sprzedaży?
    --
    •  
      CommentAuthorMónikha
    • CommentTimeJun 1st 2012
     permalink
    Ja nie znalazłam info, o tym że to nowość :shocked: dlatego pytam!
    -- Mama M & N & W
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 1st 2012 zmieniony
     permalink
    Mónikha przecież pierwsze zdanie to:
    Seria, jakiej jeszcze nie było

    Premierowa seria do edukacji wczesnoszkolnej
    , która wprowadza nową jakość w swojej kategorii.
    ___
    a po przejściu do sklepu że wkrótce w sprzedaży
    --
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJun 11th 2012
     permalink
    czy ktoras z mam dzieciakow z rocznika 2007 zdecydowala sie wyslac dziecko do zerowki od wrzesnia?
  5.  permalink
    Asia idzie. Nie wiem, jak da radę wrześnióweczka 2007, mam nadzieję, że sobie poradzi. Chociaż wcale mi się to nie podoba :cry:
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJun 11th 2012
     permalink
    To jesli ci sie to nie podoba to dlaczego podjelas taka decyzje?
    Ja stoje przed wyborem co dalej, mlody czyta, liczy i cwaniakuje ale nie wiem czy jest wystarczajaco dojrzaly emocjonalnie zeby isc do zerowki
    •  
      CommentAuthorFretka_Flynn
    • CommentTimeJun 11th 2012 zmieniony
     permalink
    Bo mam dzieci co dwa lata, z których Asia jest najstarsza i i tak młodszych to nie minie :sad: Chociaż tyle, że odstęp będzie dwuletni zachowany między każdym. Ale dylemat czy posłać czy nie był straszny, nadal mamy mieszane uczucia
    •  
      CommentAuthorAgunia05
    • CommentTimeJun 11th 2012
     permalink
    Ja nie daje Weroniki.
    --
    •  
      CommentAuthorjem
    • CommentTimeJun 11th 2012
     permalink
    Ja też nie daję Maksia. Przemyślałam to, wolę żeby był jednym z najlepszych w grupie jako 7latek niż jakoś sobie radził jako 6latek. Poza tym Hyde mam podobne obawy co ty - mój syn nie jest przebojowy i nie chcę, żeby było mu trudniej w grupie przez to, że będzie mniejszy.
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJun 12th 2012
     permalink
    my ostatecznie tez nie wyslemy Krzysia do zerowki od wrzesnia, decyzje podjelismy tak naprawde wczoraj. przegadalam sprawe i z mezem i z ciotka nauczycielka i z 2 paniami przedszkolankami. Z relacji osob majacych doswiadczenie zdziecmi mlodszymi na tle klasy (m.in pedagog z PPP i psycholog szkolny) dzieciaki ktore nie sa przebojowe od malosci i sa wrazliwcami kiepsko znosza takie wczesniejsze pojscie do szkoly gdzie sa z klasy najmlodsze i czesto sie to konczy zahukaniem i problemami emocjonalnymi. Patrzac po mlodej ktora poszla do szkoly w terminie ale charakterem podobni z malym stwierdzilismy ze nie chcemy przerabiac terapii u psychologa i pluc sobie w brode

    Treść doklejona: 13.07.12 22:02
    update - kilka tygodni pozniej....

    jednak Krzys idzie do zerowki, ze wzgledu na przedszkolanki ktore beda mialy 5latki :/ decyzja na zasadzie mniejsze zlo
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJul 13th 2012
     permalink
    Dzieci do miotel czyli chore pomysly wladzy
    •  
      CommentAuthormontenia
    • CommentTimeJul 14th 2012 zmieniony
     permalink
    Dziewczyny, od kiedy obowiazkowo pojda piecialatki do zerowki. Od przyszlego roku?
    Moja corka jest rocznik 2008, czyli bedzie musiala juz isc do zerowki w przyszlym roku?
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeJul 14th 2012
     permalink
    tak, na chwile obecna 2008 juz jest objety reforma z przymusu, 2007 jeszcze z wyboru
    •  
      CommentAuthormooniia
    • CommentTimeJul 14th 2012 zmieniony
     permalink
    Fretka Flyyn nie martw sie moja Marta poszła jako 6 latek, teraz pójdzie do 3 klasy. Idzie jest swietnie jest w pierwszej 3 w klasie Wychowawczyni mowi , ze lepiej zaaklimatyzowała sie z kolezanka tez 6 latka w szkole niz cała reszta 7 latków. Wiec to nie musi byc złe. Ja nie załuje, Marta w przedszkolu sie nudziła, panie na nia narzekały, ze rozwala zajecia, w szkole odzyłysmy, i ja i ona :)
    Marta dodatkowo równolegle rozpoczeła nauke w 1 klasie szkoly muzycznej (tez jako 6 latek) wiec poszłysmy po całosci :)
    -- mama piątki :)
  6.  permalink
    Fretka ja tez uwazam , ze wszystko bedzie dobrze. Mieszkam za granica gdzie syn rozpoczal edukacje w wieku 5 lat (i pomijajac zerowke), takie maluchy , a juz z plecakami i w lawkach usadzone i w dodatku w szkole irlandzkiej, gdzie musial uczyc sie po angielsku. Pierwszy rok byl ciezki , ale sobie poradzil:smile: Malo tego teraz jest jednym z lepszych uczniow.
    --
    •  
      CommentAuthormooniia
    • CommentTimeJul 14th 2012
     permalink
    no ja własnie wyszłam z tego załozenia, ze na całym swiecie dzieci zaczynaja nauke wczesniej niz u nas i jest ok, program jest dostosowany (mam starsza córke i naprawde widac róznice) wiec jak dla mnie to troche burza w szklance wody . pewnie, ze jak dziecko totalnie niedostosowane, nie chodziło np do przedszkola, jest totalnie niesamodzielne, aspoleczne itd to moze byc trudniej, ale takich dzieci naprawde nie ma za duzo
    -- mama piątki :)
Chcesz dodać komentarz? Zarejestruj się lub zaloguj.
Nie chcesz rejestrować konta? Dyskutuj w kategoriach Pytanie / Odpowiedź i Dział dla początkujących.