Zarejestruj się

Aby dyskutować we wszystkich kategoriach, wymagana jest rejestracja.

 

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    •  
      CommentAuthorEwasmerf
    • CommentTimeSep 18th 2018
     permalink
    ale z kim, ze Bianka?
    -- ;
    •  
      CommentAuthorobe
    • CommentTimeSep 18th 2018
     permalink
    Ewa, z Klarą :)
    -- Swoje trzy grosze każdy uważa za najlepszą mo
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 18th 2018
     permalink
    Z Klarą. Tzn dziś ja a w poniedziałek Klara.
    Dosłownie zaraz wchodzę.
    •  
      CommentAuthorobe
    • CommentTimeSep 18th 2018
     permalink
    My byliśmy u psychologa i u logopedy.
    U logopedy Młody się nie odezwał ani słowem a u psychologa zasnął zaraz po wejściu ;) Ot i sprawa załatwiona ;)
    .
    Elfi, powodzenia :)
    -- Swoje trzy grosze każdy uważa za najlepszą mo
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 18th 2018
     permalink
    obe: Ot i sprawa załatwiona ;)

    To znaczy?
    •  
      CommentAuthorobe
    • CommentTimeSep 18th 2018
     permalink
    marion: obe: Ot i sprawa załatwiona ;)

    To znaczy?

    Obie panie ubolewały, że Młody nie wokalizował ;)
    Teraz czekamy na konsylium i pewnie dostaniemy drugi termin.
    -- Swoje trzy grosze każdy uważa za najlepszą mo
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 19th 2018
     permalink
    elfika: Dosłownie zaraz wchodzę.

    I jak było?
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 19th 2018
     permalink
    Dobrze. Więcej się stresowałam niż to było warte. No i faktycznie psycholożka dała nas do super psychiatry. Bezpiecznie się przy niej czułam. Podobnie jak przy Barszczu.
    Wywiad był nieco haotyczny ale myślę, że wyciągnęła z niego informacje , które ją interesowały.
    Powiedziała, że największe znaczenie ma regres i utrata umiejętności oraz jak jej powiedziałam, że moja terapeutka nie widzi spektrum bo nie ma szeregowania a jest celowa zabawa to powiedziała, że jest pełno autystów, którzy bawią się celowo wg własnego wymyślonego scenariusza...
    • CommentAuthoradda78
    • CommentTimeSep 19th 2018
     permalink
    A mi z kolei ginekolozka prychnela, ze z kolei co u 2 to autyzm wymyślają.. więcej do francy nie pojde 😑 wole odlozyc i przeglad zrobic bez glupich komentarzy..
    To tak apropo diagnoz.
    My z Jasiem tez chodzimy do psychiatry. Tez sie u niej bezpiecznie czuje..no my niestety mamy zmiane diagnozy na autyzm typowy. Mielismy 2 lata temu atypowy..😢
    --
    •  
      CommentAuthordagus84
    • CommentTimeSep 19th 2018
     permalink
    Adda78, a dlaczego zmiana? I co to jest autyzm typowy?
    --
    •  
      CommentAuthorEwasmerf
    • CommentTimeSep 19th 2018
     permalink
    z tym regresem to bzdura. Czlowiek ze spektrum rozwija sie cale zycie typowo dla osob ze spektrum.
    -- ;
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 19th 2018
     permalink
    Czyli jaki?
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 20th 2018 zmieniony
     permalink
    dagus84: co to jest autyzm typowy?

    Niby są jakieś podziały, ale mnie się to jakoś nie widzi. Każdy autysta jest inny.
    elfika: Wywiad był nieco haotyczny ale myślę, że wyciągnęła z niego informacje , które ją interesowały.

    A coś już zasugerowała, czy czekacie na obserwację z wnioskami?
    elfika: jest pełno autystów, którzy bawią się celowo wg własnego wymyślonego scenariusza...

    Fryc nie układa niczego w szeregu, albo względem wielkości. Ale potrafi długo bawić się samochodami (ma ich bardzo dużo, szczególnie małych resoraków) - wyciąga jeden po drugim z pudła i wpatruje się w obracające się koła. Każdym bawi się chwilę, po czym odkłada i sięga po następny powtarzając czynność przesuwania autkiem, żeby się koła kręciły.
    •  
      CommentAuthordagus84
    • CommentTimeSep 20th 2018 zmieniony
     permalink
    Ale Marion, pisałaś że Fryc nie ma autyzmu, tylko ma braki i potrzebuje wwr itp. Taak?
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    dagus84: pisałaś że Fryc nie ma autyzmu, tylko ma braki i potrzebuje wwr

    Taką opinię uzyskałam po obserwacji - że autyzmu brak, ale ma zaburzenia i jest opóźnienie w rozwoju. Ja tam jednak widzę jakieś "objawy" autystyczne... On jest jeszcze mały i diagnoza moim zdaniem niej jest w pełni miarodajna.
    W PPP powiedzieli mi, że na takie zaburzenia WWR się nie należy - i wystawili mi opinię potwierdzająca autyzm, żebym mogła chodzić z nim na terapię.
    •  
      CommentAuthordagus84
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    Hmmm, z jednej strony dobrze, z drugiej źle.
    Dobrze że mój miał książkowe cechy i bez problemu uzyskał diagnozę
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    dagus84: Dobrze że mój miał książkowe cechy

    A napiszesz coś więcej na ten temat?
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    Marion, ten artykuł niby z zeszłego roku ale oparty na starym, totalnie nieaktualnym podziale. teraz mówi się o spektrum właśnie ze względu na totalną różnorodność i brak dwóch takich samych autystów. dlatego na śmiech mnie bierze jak czytam o typowym rozwoju autysty...
    tym bardziej, że u Klary nic nie jest typowe. np objawy przy wodogłowiu są takie, że jest problem z motoryką małą i dużą a mowa super. u niej na odwrót. kariotyp ma w normie a mimo to ma zewnętrzne cechy na buzi dla zespołu Downa i np dziś mama dziecka z trisomią była święcie przekonana, że i Klara ją ma. także ten. czekam. i wcale się nie zdziwię, że wylądujemy w obszarach zaburzeń całościowych niespecyficznych.
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 20th 2018 zmieniony
     permalink
    elfika: Marion, ten artykuł niby z zeszłego roku ale oparty na starym, totalnie nieaktualnym podziale. teraz mówi się o spektrum właśnie ze względu na totalną różnorodność i brak dwóch takich samych autystów. dlatego na śmiech mnie bierze jak czytam o typowym rozwoju autysty...

    Też tak ten artykuł odebrałam.
    elfika: kariotyp ma w normie a mimo to ma zewnętrzne cechy na buzi dla zespołu Downa

    A orientujesz się, jak jest z mozaiką ZD? Kariotyp wychodzi prawidłowy, czy nie?
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    marion: A orientujesz się, jak jest z mozaiką ZD? Kariotyp wychodzi prawidłowy, czy nie?

    nieprawidłowy. są 3 rodzaje - pełna trisomia 21, częściowa, gdzie część kariotypu jest w normie a część zawiera dodatkowe komórki i wtedy mówimy i trzecia gdy chromosom 21 jest połączony z innym z innym chromosomem.
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    Aha, rozumiem.
    •  
      CommentAuthordagus84
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    Marion, książkowe czyli miał stereotypowe cechy, tj jak wpisałam w google to miał wszystko z listy.
    Czyli rutyna, zainteresowanie zabawkami niezgodne z przeznaczeniem czyli patrzył na ruch obrotowy kółek a nie skupiał się że można inaczej się bawić autkiem. Dalej to brak zmienności przedmiotu, nie można było go przestawić. Przy zabawie był jak w transie. Trzepanie rączkami, kręcenie się w kółko. Układanie przedmiotów tak jak on chce, nie wolno było tego zmienić.
    Przy czym reagował na swoje imię, lubi się przytulać, lubi zabawę z innymi dziećmi.
    To co opisałam miał mając 3 latka. Teraz jest o niebo lepiej.
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    No to mój też ma trochę cech z listy podstawowych objawów. Ale część z tej listy się nie pokrywa u niego.
    •  
      CommentAuthordagus84
    • CommentTimeSep 20th 2018
     permalink
    Marion, powiem ci coś co mi powiedział znajomy byłego. I się nie wymądrzam bo to zbyt ważne sprawy.
    Otóż ich syn był diagnozowany bardzo dlugo, około 3 -4 lata, i w końcu stwierdzili autyzm atypowy. Bo miał tak "ukryte" objawy, mało widoczne. Ale rodzice długo walczyli bo widzieli że z synem jest coś nie tak.
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 21st 2018 zmieniony
     permalink
    Ja się nie zarzekam, że mój autyzmu nie ma, pomimo że diagnoza jest negatywna.
    Moim zdaniem im młodsze dziecko, tym trudniej postawić wiarygodną, miarodajną diagnozę - szczególnie w przypadku, gdy objawy nie są jednoznaczne. Jestem świadoma tego, że rok, dwa, trzy diagnoza być może będzie pozytywna.

    Co do aktualnych objawów, to robiłam ostatnio wykaz i wygląda to następująco:

    1. zaburzenia relacji społecznych:
    - słabe zainteresowanie innymi ludźmi,
    - brak szukania kontaktu z rówieśnikami poprzez wzajemnie podzielane zainteresowania, czynności i emocje (bawi się sam),
    - słaby kontakt wzrokowy (widoczny powolny postęp),
    - niedostateczne wykorzystanie wyrazu twarzy, postaw ciała i gestów do odpowiedniego regulowania reakcji społecznych,
    - słabe reagowanie na emocje innych osób,
    - kłopoty z panowaniem nad emocjami - napady złości w konsekwencji jakiegoś zakazu (płacze i krzyczy, kładzie się na podłodze i uderza w nią rękami i nogami, rzuca w złości przedmiotami, które akurat ma pod ręką) oraz autoagresja (w ataku złości bije się po twarzy/głowie, uderza głową w ściany, meble)
    - brak chęci pochwalenia się czymkolwiek – np. nową zabawką, znalezionym przedmiotem
    - słaba reakcja wodzenia wzrokiem i odwracania głowy na wskazanie palcem czegoś lub odwrócenie głowy w kierunki czegoś przez inną osobę

    2. zaburzenia komunikacji:
    - brak mowy (nie mówi nawet „mama” czy „tata”), który nie wiąże się z próbą kompensowania za pomocą gestów lub mimiki jako alternatywnego sposobu porozumiewania się,
    - ograniczone rozumienie poleceń,
    - słaba reakcja na imię (widoczny powolny postęp),
    - rzadko robi „papa”, czy „brawo” (widoczny powolny postęp),
    - czasami sprawia wrażenie głuchego nie reagując na skierowane do niego komunikaty słowne,
    - brak rozumienia zabawy „na niby”,
    - brak spontanicznej potrzeby dzielenia się z innymi osobami radością, zainteresowaniami lub osiągnięciami (np. brak pokazywania, brak przynoszenia lub podkreślania wobec innych osób przedmiotów swego indywidualnego zainteresowania).

    3. stereotypowe wzorce zachowań:
    - wąski zakres zainteresowań – uwaga skupiona tylko jednym rodzajem zabawek (samochody i inne pojazdy), brak chęci do układania klocków, korzystania z sortera, zabawy pluszakami,
    - nie zbyt chętnie ogląda książeczki dla dzieci, szybko się nimi nudzi (zapytany o konkretny obrazek nie pokazuje go),
    - większa fascynacja przedmiotami niż ludźmi,
    - sporadyczne trzepotanie rękami podczas podniecenia.

    4. zaburzenia odżywiania:
    - bardzo częsty brak apetytu (odmawianie jedzenia),
    - wypaczony apetyt (zjada tylko kilka wybranych posiłków i produktów),
    - problemy z gryzieniem (połyka duże kawałki jedzenia, zdarzają się zakrztuszenia).


    Bardzo lubi się przytulać. Nie jest specjalnie wrażliwy na głośne hałasy. Daje sobie bez problemu umyć włosy, wysuszyć je suszarką, obcinać paznokcie. Reaguje emocjonalnie (śmiech, płacz) na zachowanie bohaterów bajek. Rzadko pomacha papa innemu człowiekowi - częściej wykonuje ten gest, gdy kończy się bajka/film w tv i lecą napisy końcowe. Też zdarza mu się być "w transie" podczas zabawy, czasami denerwuje się, jak jest coś nie po jego myśli, jak coś mu przestawiamy.
    •  
      CommentAuthordagus84
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Mam nadzieję że terapia jaką już prowadzisz i jaką jeszcze otrzymacie, spowoduje tylko i wyłącznie duży progres!
    --
  1.  permalink
    Marion, z tego co wypisałaś, to mój ma chyba z połowę :shocked: ale też jest prawie rok młodszy
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 21st 2018 zmieniony
     permalink
    tylkonadzis: Marion, z tego co wypisałaś, to mój ma chyba z połowę ale też jest prawie rok młodszy

    Mój ma aktualnie 2,5 roku, ale właśnie pierwsze objawy zaczęliśmy zauważać, gdy był wieku 1,5 roku...
    dagus84: Mam nadzieję że terapia jaką już prowadzisz i jaką jeszcze otrzymacie, spowoduje tylko i wyłącznie duży progres!

    Na razie "terapia" domowa - a są takie dni, że nie daję rady czasowo nic zrobić.
    Czekam na korektę opinii z PPP i potem na wciągnięcie na listę w przedszkolu integracyjnym, gdzie PPP kieruje na terapię.
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeSep 21st 2018 zmieniony
     permalink
    ostatnio próbowałam zagadać z koleżanką z poradni żeby to ona wzięła do siebie na diagnozę dziecko naszych znajomych, i tak od słowa do słowa wyszło, że ostatnio odsetek dzieci diagnozowanych jest olbryzmi i ponoć na jakimś sympozjum padło nawet stwierdzenie, że ZA i autyzm robi się to chorobą cywilizacyjną :(
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    MrsHyde: ZA i autyzm robi się to chorobą cywilizacyjną :(

    Mnie ciekawi, czy są jakieś statystyki odnośnie miejsca zamieszkania zdiagnozowanych dzieci, a szczególnie trybu życia. Chodzi mi o to, jak się mają proporcje między zdiagnozowanymi dziećmi wychowywanymi w 'cywilizacji', a tymi żyjącymi gdzieś z dala od cywilizacji. Bo mam wrażenie, że wpływ na zaburzenia ma postęp technologiczny, rozwój ogólno pojętej cywilizacji, chemia w żywności, stres, zanieczyszczenie środowiska, przebodźcowanie (tv, komórki, tablety) itp.
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    ta moja poradnia bada tylko dzieci z miasta (ośrodek finansowany przez miasto), inna poradnia (też znajdująca się w mieście) bada dzieci z powiatu i gminy
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Marysia, daleko szukać nie trzeba. U Amiszów jest chyba zerowy odsetek autystów.
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 21st 2018 zmieniony
     permalink
    elfika: U Amiszów jest chyba zerowy odsetek autystów.

    Czyli wszystko jasne...

    Nie ukrywam, że od około roku narasta we mnie chęć wyje.ania telewizora przez okno... Wiem już, że to dużo by zmieniło (bo obserwuję już u chłopców mikro oznaki uzależnienia) - w sierpniu zrobiłam sobie i dzieciom prawie 2-tygodniowy detox na tv i tableta. 3 dni chodzili nieswoi, ale potem "bajka" - nie te dzieci. Nagle mieliśmy więcej czasu na wspólną zabawę, na czytanie książek, na spacery.
    A najchętniej wystrzeliłabym się na Alaskę czy inną Syberię - w sensie w jakieś miejsce z dala od tego całego gówna cywilizacyjnego... I nie mówię, żeby żyć jak w epoce kamienia łupanego - bo prąd czy bieżąca woda się przydają, ale jakby się zastanowić, to po co komu telewizja, fejsbuki, moda, nadmierny konsumpcjonizm itp. Bez tego da się żyć - i to nawet lepiej.
    Amisze mają zajebiście :wink:
    •  
      CommentAuthorEwasmerf
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Tony Attwood sugeruje, ze Zespol Aspergera jest "the next stage of human evolution".
    -- ;
  2.  permalink
    Marion, z tego co wypisałaś mój ma to:

    - słabe zainteresowanie innymi ludźmi,
    - brak szukania kontaktu z rówieśnikami poprzez wzajemnie podzielane zainteresowania, czynności i emocje (bawi się sam) - jedynie czasem z bratem się pobawi, chociaż to bardziej na zasadzie, że Wiktor zabiera Olkowi, z innymi dziećmi nie chce się bawić.
    - niedostateczne wykorzystanie wyrazu twarzy, postaw ciała i gestów do odpowiedniego regulowania reakcji społecznych,
    - słabe reagowanie na emocje innych osób - tutaj reaguję płaczem, jak Olek ryczy, ale tylko jak Olek płacze, jak ktoś inny, to nie reaguje.
    - kłopoty z panowaniem nad emocjami - napady złości w konsekwencji jakiegoś zakazu (płacze i krzyczy, kładzie się na podłodze, rzuca w złości przedmiotami, które akurat ma pod ręką)
    - słaba reakcja wodzenia wzrokiem i odwracania głowy na wskazanie palcem czegoś lub odwrócenie głowy w kierunki czegoś przez inną osobę - czasami na coś zareaguje, czasami nie.
    - brak mowy (nie mówi nawet „mama” czy „tata”) - jak coś chce, to wyciąga rękę i czasem mówi yy, yy
    - ograniczone rozumienie poleceń,
    - słaba reakcja na imię - tylko czasami się obejrzy, jak go się woła
    - rzadko robi „papa”, czy „brawo” - kiedyś robił papa i brawo, teraz jakby zapomniał.
    - czasami sprawia wrażenie głuchego nie reagując na skierowane do niego komunikaty słowne - serio czasem mam wrażenie, że głuchy jest, bo nie reaguję, ale jak powiesz chodź masz, to często przyleci, chociaż czasem musisz powiedzieć 10 razy, żeby przyszedł
    - wąski zakres zainteresowań – uwaga skupiona tylko jednym rodzajem zabawek (samochody i inne pojazdy), brak chęci do układania klocków, korzystania z sortera, zabawy pluszakami.
    - nie zbyt chętnie ogląda książeczki dla dzieci, szybko się nimi nudzi (zapytany o konkretny obrazek nie pokazuje go) - czytanie mu odpada, bo zaraz wyrywa książkę i rzuca nią.
    - bardzo częsty brak apetytu - u nas może nie tyle brak apetytu, co czasem na cały dzień potrafi zjeść tylko obiad, cycuś rządzi cały czas. Picia nadal nie chce pić.

    Powinnam się tym martwić, czy to jeszcze w normie i wystarczy jakoś wspomagać go? Partner mówi cały czas, że on jest jeszcze mały i ma czas.
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    No, powiem Ci, że kilka pozycji jest niepokojących. Szczególnie to, że nagle zapomniał jak się robi papa i brawo, czyli jakby regres.
    tylkonadzis: Partner mówi cały czas, że on jest jeszcze mały i ma czas.

    Mnie tak mówiło wielu ludzi, ale ja, mając syna na co dzień, widziałam więcej, niż ci ludzie w przelocie. Aktualnie, jak słyszę tekst "wyrośnie z tego", to zaczynam się gotować...

    Myślę, że konsultacja ze specjalistą Wam nie zaszkodzi.
  3.  permalink
    Dziękuję, to będę młodego konsultować.
    --
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    marion: Co do aktualnych objawów, to robiłam ostatnio wykaz i wygląda to następująco:

    dorwałam się do kompa to normalnie mogę pisać.
    większość tych objawów jest u Klary.
    z pkt 1 tylko z mimiką nie ma problemu, z pkt 2 robi brawo i papa ale kiedy ona chce oraz zdarza jej się wejść w zabawę na niby, z pkt 3 lubi książeczki i przestała machać rękami, pkt 4 jest wybiórczość ale zaczęła jeść.
    •  
      CommentAuthorobe
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Jak czytam te Wasze wykazy to mi wychodzi, że mój Młody też jest zaburzony :(
    -- Swoje trzy grosze każdy uważa za najlepszą mo
    • CommentAuthorGabcia_I
    • CommentTimeSep 21st 2018 zmieniony
     permalink
    Mam tylko jedną uwagę... dziecko 2- letnie (a czasami nawet nieco starsze) jeszcze nie bawi się w grupie. Nawet jeśli widzimy ich
    bawiących się razem w grupie , to i tak każdy z nich bawi się sam. To się nazywa zabawa równoległa.Czasami zdarzają sie dzieci, które już przez chwilę bawią się razem, ale jest to raczej rzadkość


    Współpraca/ wspólna zabawa pojawia się później (3,5-4) chociaż to też jeszcze nie pełny proces co można zauważyć podczas ataków złości np o jedną zabawkę. Współdziałanie to dopiero 5-6 latek.
    --
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Gabcia, mi psychiatra powiedziała, że Klara jest już w takim wieku, że powinna przynajmniej próbować naśladować inne dzieci np Biankę, a oba tego nie robi wcale.

    Obe, u nas, wg terapeutki si, bardzo rzutują zaburzenia integracji sensorycznej. Myślę, że powinnaś już ruszać u Was ten temat z racji wcześniactwa i cięcia jeśli dobrze pamiętam.
    • CommentAuthorGabcia_I
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Wierzę, chciałabym tylko żeby inne mamy miały świadomość, że rozwoj społeczny to różne etapy w życiu dziecka.
    --
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeSep 21st 2018
     permalink
    Gabcia, mój ma tyle innych, poważniejszych objawów, że brak wspólnej zabawy to przysłowiowy pryszcz.
    •  
      CommentAuthorobe
    • CommentTimeSep 23rd 2018
     permalink
    elfi, ruszymy, bo wiem, że jak sama nie dopilnuję to potem się nawarstwi. Mamy w żłobku opiekę psychologiczną i logopedyczną (dwie kobiety tylko dla naszej grupy do naszej dyspozycji :)), więc zacznę od tego. W końcu one na co dzień obserwują moje dziecko i liczę na to, że nas pokierują :)
    -- Swoje trzy grosze każdy uważa za najlepszą mo
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeSep 24th 2018
     permalink
    ciekawy artykuł KLIK

    W szkole, ile rodzic dziecka autystycznego wywalczy, tyle uczeń ma

    Wciąż są problemy z nauczaniem dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a system indywidualnych zajęć dla nich praktycznie przestał istnieć - twierdzi Leszek Kołodziejczyk, założyciel i prezes Fundacji „Mierz wyżej”, która pomaga rodzicom dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu odnaleźć się w polskiej oświacie.
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 24th 2018
     permalink
    niestety do obserwacji nie doszło gdyż albowiem odwołali nam już o 6.30 rano... następny termin 24 października chyba, że coś się wcześniej zwolni. filmik jakby co nagrany. zaczęło się szeregowanie. zobaczymy, w którym kierunku to pójdzie...

    na miejscu powoli rozkręcamy się w SI z nową, zajebistą terapeutką. od soboty mamy procedurę szczotkowania - Klarce się podoba. na tyle, że nawet jak jest płacz kiedy ją zgarniam do zabiegu to zaraz się uspokaja :) mam wrażenie, że jest poprawa już po tych dwóch dniach. jest spokojniejsza, ma lepszy humor, już mi tak stawów łokciowych i paliczków nie gniecie no i lepiej śpi.
    do zmiany mamy logopedkę bo teraz dostaliśmy dziewczynę tylko po podyplomówce logo i to z wadą wymowy.. więc raczej skończy się na prywatnej terapii, a od wiosny w planach mamy hipoterapię jako wsparcie SI.
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeSep 24th 2018
     permalink
    szkoda, że od Was to jednak to mnie cała wyprawa bo mam znajomą świetną logopedkę; dziewczyna i służbowo i prywatnie ma kolejki ale wszyscy zgodnie twierdzą że momentalnie jest postęp
    •  
      CommentAuthorelfika
    • CommentTimeSep 24th 2018
     permalink
    ale, że w Ł.? jak tak to dawaj namiary. ja potrafię jechać na 45 minut ćwiczeń z fizjo do Wawy :P
    •  
      CommentAuthorMrsHyde
    • CommentTimeSep 24th 2018
     permalink
    no właśnie u nas w mieście więc byś miała dosłownie z 30-40min;
    na priv wysyłam namiary
    •  
      CommentAuthormarion
    • CommentTimeOct 2nd 2018 zmieniony
     permalink
    Byłam w końcu w placówce która będzie prowadzić WWR Frycka (czekałam na poprawki w opinii z PPP - i tu nadal bez szału, ale mam to już w dupie, bo czas ucieka). To przedszkole integracyjne. Rozmawiałam z samą dyrektorką - potwierdziła 5 h zajęć tygodniowo. A nie 8 h na miesiąc. Tylko jest kłopot z godzinami - albo 7:00-8:00, albo 16:00-17:00. Szczerze mówiąc, żadna mi nie pasuje :sad: Najlepiej dla mnie by było po 17:00, ale raczej nie da rady. I co robić?
    Dyrektorka się zareklamowała, że są najlepsza placówką w mieście i mają najlepszych terapeutów. Skwitowałam, że dopiero to ocenię. No i wspomniała, że dobrze by było, gdyby na zajęcia chodził do nich, bo najprawdopodobniej trafi tu do przedszkola za rok, bo mają grupy integracyjne tworzone co roku, więc już będzie obeznany z budynkiem, paniami itp.
Chcesz dodać komentarz? Zarejestruj się lub zaloguj.
Nie chcesz rejestrować konta? Dyskutuj w kategoriach Pytanie / Odpowiedź i Dział dla początkujących.